علامه طباطبایی
سه شنبه - 2018 ژولاي 17 - 5 ذيقعده 1439 - 26 تير 1397
192رکورد در مدت زمان 0.312ثانیه
جستجو برای :
، ضرورت عدالت و منشا ارزشمندی عدالت هم در المیزان و هم در اصول فلسفه و روش رئالیسم بحث کرده است .علامه
در سال 1335 یا 1336 شمسی با حساسیت هایی که نسبت به علوم معقول پدید بود، دروس علامه طباطبایی(ره
دلداده ی علامه 21 خرداد 1397 10:49
، آیه 20)«و ما حکومت و پادشاهی اش را محکم کردیم و حکمت و فرزانگی و سخن نافذ و حرف آخر را به او دادیم
علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه
و از او خواست تا به من بگوید: مشعل فلسفه سنتی را در غرب روشن نگاه دارم. علامه طباطبایی آشنا شدم و این رابطه 20 سال تا سال 1357 طول کشید. این استاد بزرگ محضری مقدس
مشهور المیزان آثار زیادی بر جاى مانده است؛ از جمله: سنن النبى، اصول فلسفه یا روش
های المیزان اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی به من گفته بود: چاپ 10 جلد از کتاب المیزان را به آقای آذری دادستان شد سپس کتاب «فلسفه عزاداری» را که جلد سیزدهم سخنرانی وی بود منتشر کردم.جلدهای 14 و 15 و 16 را زمانی چاپ
او را نیز همه مى‏دانند. بسیارى از رجال کشور در فلسفه شاگردش بوده‏اند. بزرگان و فیلسوفان فعلى، در حوزه و جاهاى
الله حائری تهرانی؛ تدوین: رحیم نیکبخت، صص: 73-75، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1388.[2] . علی دوانی
» از آقاى دکتر جواد فلاطورى استاد فلسفه در دانشگاه بن (آلمان غربى) در مجله راهنماى کتاب (چاپ تهران) منتشر
  • تعداد رکوردها : 192

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12