علامه طباطبایی
شنبه - 2017 نوامبر 25 - 7 ربيع الاول 1439 - 4 آذر 1396
24رکورد در مدت زمان 0.343ثانیه
جستجو برای :
انقلابیِ مظلوم 24 آبان 1396 13:16
در عصر غیبت و لزوم جهاد و مبارزه و فراهم کردن مقدّمات تشکیل حکومت اسلامی است. مبنایی که در اصل آن با امام :http://lobolmizan.ir/quest/11153[12] - جرعه های جانبخش ، ص123 ، زمهر افروخته ، سید علی تهرانی ص110[13] - زمهر
.8. همان، ص 172.9. همان، ص 160.10. همانجا.11. همان، ص 156.12. همان، ص 210.13
مردم لازم می دانند و غیبت امام ناقض این غرض است؛ زیرا امامی که به واسطه غیبتش ، مردم هیچگونه دسترسی آیا غیبت امام عصر، نقض غرض نیست؟ را به سوی خدا سوق می دهد. بدیهی است که حضور و غیبت جسمانی امام در این باب تاءثیری ندارد و امام از راه باطن
، 1/350؛ معرفت، 2/216 ـ 212؛ حجتی، صص 67 ـ 66؛ میرمحمدی، صص 138 ـ 134؛ زنجانی، صص 45 و 79؛ نائینی، صص
در کانون توجه دانشمندان علوم قرآن و مفسران بوده است؛ به گونه ای که تنها از سال150 تا 300 هجری بیش از شصت ، ج3، ص75. [18]. همو، قرآن در اسلام، ص143. [19]. همان، ص144. [20]. همان، ص142. [21]. عبدالرحمن بن
.  9. همان ، 3/ 87.  10. همان، 16/ 149.  11. همان، 12/ 261.  12. تفسیرابوالفتوح رازى
کشاندند. پانویس 1.  گفت و گو با آیت الله دکتر محمّد صادقی تهرانی، مجله بینات شماره ۳۰ تابستان ۱۳۸۰. 2
شده است.[۱۰] پانویس 1. نور مجرد؛ زندگی نامه آیت الله حسینی طهرانی 2.  بزرگداشت بیستمین سالگرد علامه
.ک: همان، ج 15 ص 406؛ ج 17، ص 286؛ ج 19ص 402؛ ج 20ص 48؛ عبدالله جوادی آملی ، ج 1، ص 168؛ علی رضا بهاردوست
است (نحاس، 1421ق، ج 1، ص 144؛ قرطبى، بى تا، ج 4، ص 12؛ طوسى، بى تا، ج 2، ص 395؛ طبرسى، 1406ق، ج 2، ص 700
  • تعداد رکوردها : 24

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12