علامه طباطبایی
شنبه - 2017 نوامبر 25 - 7 ربيع الاول 1439 - 4 آذر 1396
54رکورد در مدت زمان 0.546ثانیه
جستجو برای :
به گزارش پرتال اطلاع رسانی علامه طباطبایی از ایکنا، محمدعلی وطن دوست، استاد حوزه و دانشگاه بازخوانی دیدگاه علامه طباطبایی درباره معراج پیامبر(ص) بودن معراج به آسمان منافات پیدا نکند»بر گرفته از: طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج‏۱۳ از ص
از دید تخصصی و شخصیتی، کمتر مناسبتی بین مرحوم استاد علامه طباطبایی(ره) و شهرام ناظری و علیرضا تصنیف شورانگیز علیرضا افتخاری در وصف علامه طباطبایی(ره) علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره)، شهرام ناظری و علیرضا افتخاری، در نگاه نخست شاید نتوان با هیچ رشته
» (نمل/ 18) سید محمد حسین طباطبایی- اسلام و انسان معاصر- صفحه 231-232
شهید مرتضی مطهری 4 اردیبهشت 1396 14:47
شریعتی، پدرش شیخ محمدحسین و استادش علامه سید محمدحسین طباطبایی امام خمینی آیت الله بروجردی علامه طباطبائی
علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفته و طی آن معلوم شد از این منظر متعلق مشیت، خواست حقیقی بندگان چگونگی اسناد اضلال و هدایت به خداوند با تأکید بر نظر علامه طباطبایی : ترجمه سید محمد تقی فخر داعی گیلانی، تهران: رنگین، ۱۳۲۸.   [1] کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی
برای آنها ثابت کرده است. از دیدگاه علامه طباطبایی شباهت حیوانات به انسان ها در برخورداری از شعور و گونه ای قدرت حشر حیوانات از دیدگاه علامه طباطبایی و فخر رازی ;لقوم یوقنون17.  طباطبایی،محمدحسین،المیزان فی تفسیرالقران،ج7،ص7518.  
موضوع فلسفه اولی نزد ارسطو و علامه طباطبایی ، الفصل الثانی) و یک پاسخ توسط صدرالمتألهین (ملاصدرا، 1360، 16-17)، (بهشتی، 1375، 18-22) که برای اجتناب
اسباب نزول در «نظریه تفسیری» طباطبایی موقعیت خاص و متفاوتی دارد به گونه ای که این نظریه اسباب نزول در نظریه تفسیری طباطبایی به: ابن منظور، ماده سبب؛ جرجانی، 1985: 154؛ فیروزآبادی، 1986: 123؛ فخر رازی، بی تا: 3 / 211؛ طبری، 1996: 5
بررسی دیدگاه علامه طباطبایی در نظم آیه های قرآن ، بی تا.17 ـ طباطبایی، سید محمدحسین؛ ظهور شیعه، تهران، بی جا، 1360ش.18 ـ کمالی، علی؛ قانون تفسیر، دفتر نشر
؛ معتزلی، 1408ق.: 121؛ مظفّر، 1423ق.، ج 2: 224؛ مفید، 1389: 2088 و لاهیجی، بی‏تا: 5555). 1ـ2) دیدگاه اشاعره
  • تعداد رکوردها : 54

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12