علامه طباطبایی
دوشنبه - 2018 ژولاي 16 - 4 ذيقعده 1439 - 25 تير 1397
48رکورد در مدت زمان 0.483ثانیه
جستجو برای :
عرش و اشک علاّمه 31 خرداد 1397 16:24
همان‏گونه که در جهان تکوین، عرش و فرش هست، در هستی انسان نیز عرش و فرش وجود دارد. فرش انسان، طبیعت 229پی نوشت ها:[1] ـ بحار الانوار، ج55، ص39. [2] ـ سوره هود، آیه 7. [3] ـ دیوان عطار، ص108
است که باید و بود را خدا در نهاد او گره می زند؛ یعنی اعتبار و تکوین را در نهاد انسانیت گره می زند. اگر کسی ببیند که یک دست
قبل از دعا 9- خودداری از پرخوری و فحاشی 10- روبه قبله نشستن 11- ذکر حاجات به طور کامل 12- بلندهمتی و خواسته
;به دست می آید(فرامرز قراملکی،1385:182-185). در این روش، اطلاعاتی 
یزدی:1370،ج2،170-178)   گناه شرور در یک تقسیم بندی به اخلاقی و طبیعی تقسیم می گرد د. (پترسون:1379،178
.34. المیزان، ج14، ص133.35. همان، ج6;، ص32.36. همان، ج19، ص101.37. همان، ص6;8.38.کتاب التوحید، ص43.39. نهایة
و به خالقی نیاز است که او را خلق کند (ر.ک؛ طباطبائی، 1374، ج 20: 194). 8ـ1ـ2) هدفمندی خداوند در خلقت انسان
با استفاده از المیزان 6/70،16/100، 17/255، 19/40، و کتاب ساختمان معنایی مفاهیم اخلاقی- دینی در قران اثر ایزوتسو،87-179
باشند که متعلق آنها آفریده های آدمی است و تغییر می کنند. (علامه، 1362، صص 188-189) پس اعتباریاتی که پس از شروع
  • تعداد رکوردها : 48

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12