علامه طباطبایی
سه شنبه - 2018 ژولاي 17 - 5 ذيقعده 1439 - 26 تير 1397
80رکورد در مدت زمان 0.296ثانیه
جستجو برای :
دلداده ی علامه 21 خرداد 1397 10:49
تفسیر قرآن در حوزه مرده بود! و حتی وقتی حضرت آیت الله العظمی خویی در نجف کتاب تفسیری «البیان
بنا بر نظر علامه طباطبایی در ذیل آیه122 سوره توبه(ج9،ص551)، وظیفه جهاد، از طلاب علوم دینى برداشته در آنها نمى‏ شویم. پی نوشت ها: [1] ( 1) مجمع البیان ج 3 جزء 11 ص 165 [2] ( 2) مجموعة من التفاسیر ج 3 ص 219
اگر قرآن کریم در دلالت خود تام و کامل است، پس نقش اهل بیت(ع) در تفسیر قرآن چیست؟ اینها مباحثی به تفسیر روایی پرداختند تا آنجا که تفسیری نگاشتند روایی به نام «البیان فی المواقفه بین الحدیث و القرآن
نظرات مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان است که در دو سوره «قدر» و «دخان » مطرح گردیده است. ، به روشنى بیان شده است.14ـ قدر،1.15ـ دخان، 6.16ـ قدر،4.17ـ اسراء، 85: بگو: روح از عالم امر است.18ـ مجمع
و اندیشمند بزرگ شیعی، تفسیر فخیم «المیزان فی تفسیر القرآن» است که به تعبیر بزرگان، از صدر اسلام تا کنون .  رساله در افعال12.  رساله در وسائط13.  الانسان قبل الدنیا14.  الانسان فی الدنیا15
بارگزاری می شود. به گفته شکوری، علامه طباطبایی(ره)، تفسیر دیگری دارند با عنوان « البیان فی الموافقه
باز شناسی مفهوم دعا و بررسی آن در المیزان ف‍‍ی تفسیر القرآن و قاموس قرآن، با اشاره به مسائل تربیتی قبل از دعا 9- خودداری از پرخوری و فحاشی 10- روبه قبله نشستن 11- ذکر حاجات به طور کامل 12- بلندهمتی و خواسته
میرزامحمد، مقدمه، ص 23. 15.المیزان، ج13، ص 88. 16. همان، ج 11، ص 146. 17. گفتگو با دکتر محمد صادقی، فصلنامه
مریم السادات موسوی/ دکتر اسحاق طاهری**[1]   در این مقاله تعبیر قرآنی «من یشاء» در آیاتی
گرفته و از موضوعات محورهای اجتماعی در تّفسیر المیزان، مبانی تفسیر اجتماعی و نیز ویژگیهای گرایش اجتماعی در این تّفسیر گرایش اجتماعی در المیزان فی تفسیر القرآن است (رک؛ طالقانی، 1345، ج 109 :2ت 108 و المراغی، 1962مم، ج 2:121) علامه طباطبائی در ذی آیة 213 سورة بقره
  • تعداد رکوردها : 80

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12