علامه طباطبایی
سه شنبه - 2017 نوامبر 21 - 3 ربيع الاول 1439 - 30 آبان 1396
150رکورد در مدت زمان 0.452ثانیه
جستجو برای :
قابل توجهی که حدود 2179 صفحه از مجموع تقریبا 12000 صفحه می باشد، تقریباً 1/6 تفسیر المیزان را به خود اختصاص
)[101] هود، 23[102] شعرا، 227[103] شعرا، 227[104] طه، 112[105] ص، 24[106] ص، 24[107] ص، 24[108] عصر، 3
.34. المیزان، ج14، ص133.35. همان، ج6;، ص32.36. همان، ج19، ص101.37. همان، ص6;8.38.کتاب التوحید، ص43.39. نهایة
نیست، بلکه به معنای انتقال است. امری وجودی که مانند حیات، خلقت پذیر است» (طباطبائی، 1374، ج 19: 5855). 6ـ مفهوم
، 1/350؛ معرفت، 2/216 ـ 212؛ حجتی، صص 67 ـ 66؛ میرمحمدی، صص 138 ـ 134؛ زنجانی، صص 45 و 79؛ نائینی، صص
بوده است. (طباطبایی، 1417: 12 / 131 ـ 102 و 5 / 20 و 21 و 13 / 216؛ معرفت، 1379: 63 ـ 41؛ محمدی (نجارزادگان)، 1424: 39
؛ معتزلی، 1408ق.: 121؛ مظفّر، 1423ق.، ج 2: 224؛ مفید، 1389: 2088 و لاهیجی، بی‏تا: 5555). 1ـ2) دیدگاه اشاعره
با استفاده از المیزان 6/70،16/100، 17/255، 19/40، و کتاب ساختمان معنایی مفاهیم اخلاقی- دینی در قران اثر ایزوتسو،87-179
کرده اند و مبانی روشنی برای تفسیر آنها وجود دارد (ر.ک: مکارم شیرازی، 1376، ج 3، ص157). اساس رویکرد رایج، نگاه سلبی
ساخت و عامل در نظریه اعتباریات علامه طباطبایی و نظریه ساختیابی گیدنز1 آن ها با تغییر نیازها، زمان ها، فرهنگ ها و محیط جغرافیایی تغییر می کنند (طباطبایی، 1387 پ، 141-142). 11
  • تعداد رکوردها : 150

درباره علامه محمد حسین طباطبایی

علامه طباطبائی، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن، فقیه و اسلام شناس قرن بود. مظهر جامعیت، اوج اندیشه، بلندای معرفت، ستیغ صبر و شکیبایی و سینه سینای اسرار اولیای الهی بود. زمین را هرگز قرارگاه خود نپنداشت؛ چشم به صدره المنتهی داشت و سرانجام در بامدادی حرن انگیز چهره از شیفتگان و مریدان خود مستور ساخت و آنان را که از شهد کلام و نسیم نگاه و فیض حضورش سرمست بودند در حسرتی ابدی باقی گذارد.
allameh@allametabatabaei.ir
021-81202451
تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، نبش حجت دوست، پلاک 12